Saturday, May 12, 2012

Steller's Jay ステラーカケス



Family:  Corvidae
Genus: Cyanocitta
Species: C. stelleri
The Steller's Jay (Cyanocitta stelleri) is a jay native to western North America, closely related to the Blue Jay found in the rest of the continent, but with a black head and upper body. It is also known as the Long-crested Jay, Mountain Jay, and Pine Jay.

    ヨセミテ国立公園で撮影しました。最初は高い木でしか見られませんでした。そうこう歩いていく内に、低い枝で発見しました。次第に地面に降り、餌を探し始めた。それでも、なかなか明るいところに出てくれませんでした。じっと観察していると、もう一羽が飛んできて、仲良く遊び始めた。こうなると、段々気が大きくなり、人を怖がらなくなったようです。

No comments:

Post a Comment